Tired.

Kategori: Vardag

Sitter som vanligt kvar på skolan trotts att det var en och en halv timme sen jag slutade för dagen... Detta är det som suger mest med att vara en daglig pendlare.. Varje Tisdag, Onsdag och Torsdag sluta kring två och inte ha en buss förrän 16:15.. Surt när alla andra bara kan fara hem... Jag är less, två år och i stort sett ett år med detta kvarstår.. Alla ställer såklart frågan "Varför flyttar du bara inte till Skeå?" Tja, jag spelar volleyboll 3 kvällar i veckan och spelar matcher, vill hem på helger. Så mitt svar, det ger inget så länge jag vill spela och det tänker jag fortsätta med.
Du som aldrig pendlat "på riktigt", en bussresa på 15min när bussen går varje halvtimme räknar jag inte, förstår nog inte riktigt vad det innebär. Gå till bussen två timmar innan skolan börja, ca halv 7 och komma hem 2-3 timmar efter du slutat skoldagen kring halv 6 tar på krafterna. Det blir ungefär 80mil buss varje vecka.
 
Men what to do? Thats life!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: