Jomala, Tierp

Kategori: Volleyboll

som ni själva märker var förra veckan helt fullpackad, knappt någon tid vid datorn, inte äns TVtid fanns...

Efter träningen i Torsdags frågade Tomas om jag var sugen på att kanske följa till Åland/Tierp i helgen, pallan hade gott och blive sjuk och visste inte om hon skulle kunna följa, jag for hem och packade ihop grejer, sen på Fredag morgon kring 10 blev det klart, min helg skulle tillbringas med Allsvenskalaget (div1)

Skola som vanligt på fredagen, sen väntade bil till Umeå, flyg till Sthlm, arlanda express, Försök till lokalsinne i stora sthlm och tillslut hittade vi Hotellet som var mkt fint! Kvällen avslutades med kvällsfika på Donken.

Hotellet hade till och med ismaskin!

Efter en tidig morgon och frukost blev det bussresa till färjan, sedan färja över till Åland. Under denna färjanresan skulle Sofia (babblarn) G-son vara tyst, endast naturliga ljud som hosta, nysa osv var tillåtet men efter 47min var det över, hon misslyckades... inte änns halva tiden....
När färjan gått över till Finlands marker klev vi på taxin som senare skulle visa sig vara orsaken att vi fick förskjuta matchen lite, bilen började koka och undertiden vi väntade på andra taxin tänkte sofia " amen jag kan väl halka och slå smalbenet underbilen, bara för att jag vill ha en bula och blodblåsa" Papparattsin Petra fångade naturligtvis händelsen på Bild. Efter en seg och ingen vidare match mot Jomala som var det bättre laget glömnde vi snabbt matchen. På färjan tbx tog sofia revars, hon var tysta hela vägen!

Efter en bussresa med lite väl glada och påvärkade färjeresenärer landade vi på Gästis i Tierp, vi tog det lugnt och chillade. Men jag och min rumskamrat sofia tog en tidig kväll. Jag hade ont i huve... ca.2 timmar senare vaknar jag och spyyr i sopkorgn och så spenderar jag emellan åt min natt...
Ingen frukost och lag promenad för mig, jag låg i sängen och smalade de krafter jag kunde. Efter lite spagetti och köttfärssås begav vi oss till hallen. Denna gång kändes det som alla var himla taggade på vinna!
Efter en bra inbollning och första sett som tyvärr går förlorat, vinner vi de 3 närmsta setten och sätter dit Tierp, alllsvenskans ledare på hemma plan.
På lidl efter matchen, handlades och för min del dekorerade jag parkeringen med lite spagetti osv (lunchen som kom upp) Men efter var jag som vanligt igen och vi gick på Brorshan för att äta. Ett mycket fint ställe!
vid 9 gick vi mot tågstation, som låg ca. 20m från där vi bodde. Tåg upp mot gävle där vi spenderade 1½h innan norrlandståget anlände. En helg som inte kommer glömmas, Tack för att jag fick vara med trotts det inte riktigt blev som jag hade tänkt...

snodde lite bilder från bloggen
Bilder och mer om helgen kan ni hitta på Volleybloggen

Ingen skola för mig idag, om jag skulle vara där skulle inget fastna, vet inte riktigt vad spyysjukan berodde på heller, verkade var ett migrän anfall...

Nu ska jag ta och slappa, så jag orkar med denna vecka!
Ska duscha och sedan sätta på en film :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: