I serv a ace with a smile on my face!

Kategori: Volleyboll

Stor del av dagen spenderades i A-torps hallen igår, då Storuman stod för motståndet
Samtidigt som delar av laget var i vännes på annan match.
Vi vann rätt klart och vi hade mega kul!
hemresan gick betydligt bättre för oss än för de som skulle från vännes...
vi såg enbart några renar medan "vännes" folket bockserades hem (en bil som strejka i åmsele..)
Men vännes gänget tog även dom hem en 3-0 seger!

"Har spelat 2 matcher idag. Mattias följde ett lag till Vännäs och enligt rapporter en säker seger mde 3-0. Det andra laget har spelat i stan mot Storuman och även detta säkra 3-0 även om det blev lite slarvigt i 3:e set.
Beröm till alla med extra + tilll Louise B, Emelie, Nellie och Hanna." /patrik (tränare)

Nu tänkte jag berätta hur matchens boll gick till (icke volleyboll spelare kan hoppa över detta. kan finnas dendenser till att ni inte förstår så mkt)

iaf, jag (passarn) har servat men vi förlorar poängen. Storuman har serven och det är en ovanligt pressad en. (bilden nedan visar hur vi står i denna uppställning) Vi lyfter upp bollen och kan komma till ett halvdant framspel. bollen susar över nätet fram och till baka ca.3 gånger... inga svåra överläggningar utan mestadel överläggande finger samt bagger då nummer 1 i storuman trycker bollen rätt långt ner på våran sida, där Louise B står välplaserad och kan klistra framspelet i mina händer framme vid nät.Jag hör nellie vrålande/skrikande bakom mig 1111111111111111!!!!!! jag passar bakåt, ett rätt perfekt pass (inte för att skryta) och Nellie kommer perfekt. Jag hinner vända mig om och se att det är enbart 1 blockare och skriker SINGEL!!! nellie uppfattar det och dunkar ner bollen mitt i plan! storuman står helt paralyserade och patrik ser rätt nöjd ut på bänken!


Kvällen spenderades på Fg med lite allt möjligt folk.
Till mesta del, Tilda, Rebecka, Pallan och Malina

Snart väntas Älgstek med potatisgratäng :)

leonel marshall är inte dålig!!!!


om ni massar han är han den röda flygande kraftbomben!


sök på the volley ball king på spotify ;)
hittar inte den på youtube.... -.-

/£m£li£

Kommentarer


Kommentera inlägget här: