har jagat "små"kryp

Kategori: Vardag

Idag på Non var vi ute och leta kryp/insekter i Noret.
Vi delades in två och två och jag hamnade "ovanligtvis" med Jaken.
Först hitta vi en vattenskinbagge (nått sånt hette den)
vårt andra kryp var av en aningen större storlek, en 2centimeters spindel.
Som inte änns rymdes i botten på burken
Man som han är våga han inte ta upp den utan de fick jag göra.. manligt

Tillbaka in i klassrummet där vi skulle spara vissa djur vi hittat.
Så för att ta död på den stackren dränkte vi den i T-sprit.
Livlig som den var dog den inte utan blev bara lite rund om fötterna.
Efter tittat lite närmare på den, rita vi(jag) av den och skrev fakta

Tyskan var i veckan är oxå rätt chill
vi ser en film om en lärare som börjar agera som Hiter
och typ hjärntvättar eleverna och vi ska fortsätta imorn

Duktig som jag är använder jag aldrig mobilen på lektionerna :D







Redan Torsdag och helgen drar igång morgen! :D
/£m£li£

Kommentarer


Kommentera inlägget här: