Dagen efter...

Kategori: Allmänt

Igår blev det en riktigt tidig morgon.
Väckaren ringde och jag klev upp just efter 5. Hoppade i duschen (var ett krav från läkaren)
Sen satt jag jag och läste i operationspapperna medans mamma åt, vilket inte jag fick eftersom jag fastade....
Kl. 6 gav vi oss av och var på Lassa just före 7.
Bytte om till sjukhuskläder, fick träffa narkosläkaren och svara på en massa frågor.
c.a kvart i 8 rullades jag in på operation och fick narkos och somnade ganska fort.
kl.10 rullvades jag ut och till uppvakningen, berätta mamma (jag sovde i mina egna världar)
efter ca 20min tyckte jag det var dags att vakna för första gången, somnade om ett antal gånger.
iaf vid 11 var jag helt vaken och fick mig smärtstillande, tack för de! gjorde rätt ont att vakna...
sen åt jag te och 2 skorpor, men de tyckte inte magen om utan allt kom upp lika fort som de åkt ner.
Det är rätt drygt men skönt att ligga på uppvakningen i typ 3 timmar...
efter två timmar var de dags och prova äta igen, kändes inte pepp men den här gången funka de någorlunda iaf, mådde inte så bra svettades och yr med maten kvar i magen.
Yttliger en timme gick och jag fick fara hem, efter träffat läkaren som opera mig och fått ett rehab-program.

Gårdagen spenderades framför tv/sovande sen vi 9 gick jag och la mig i sängen och somna direkt.

Blev ingen skola idag heller, hade tänkt pallra mig dit och göra nationella, men det finns ingen ork.
Hoppas det känns sen i dag för i morrn har jag tänkt dit!

Nu ska man gå och ta dessa piller som håller mig borta från smärta !





Hade

/£m£li£

Kommentarer


Kommentera inlägget här: