2010-06-19

Kategori: Vardag

Igår såg jag en reklam på tvn som jag trodde var ett skämnt... Idag (för den som missat) har ju Kronprinsessan Victoria Ingrid Alice Désirée av huset Bernadotte gift sig med Olof Daniel Westling. Det jag såg var alltså en reklam om dagens händelse. Att det skulle visa lite granna från Bröllopet förstod jag väl,men att det skulle sändas från 07.55 - 00.00 på Svt 1, helt sjukt enligt mig. Men det slutade inte där.. jag slog då över kanske 5min senare på tv4 där de gick en reklam, detta var då även om dagens händelse från 07.58 - 00-30. d.v.s 2 kanaler som säder in princip exakt samma sak i flera,flera timmar
De gångna dagarna har jag lyssnat stor del av tiden på p3 och de ända (nästan) som talats om är bröllopet.
aftonbladet: följ bröllopet live - minut för minut
expressen: kungen kallar daniel svärson, se när daniel säger ja till viktoria, bröllopsklänningen ett monokromt mästerverk o.s.v

Men det är inte bara sverige som är besatta av bröllopet, utan många fler länder..
inte mindre än BBC news
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/10357860.stm

Reuters London
http://www.reuters.com/article/industryNews/idUSTRE65I1N920100619

Fox news
http://www.foxnews.com/world/2010/06/19/international-news-agencies-covering-swedish-royal-wedding-reporting/

CBS news, ABC news med fler


ingen mindre än Björn Skifs och Agnes Carlsson sjöng för de nygifta i kyrkan

lite väl mkt uppståndelse enligt mig,
Sverige som strävar efter "alla är lika mkt värda"
så jag skulle oxå kunna ha ett sådant bröllop eller?

Jag kan verkligen inte ta Daniel seriöst!?
de ända jag tänker på fan va fult leende!!
och hur himla lik boxer-robert han är!
detta kan man verkligen kalla look a like

/£m£li£

Kommentarer


Kommentera inlägget här: