Sveriges näst största stad

Kategori: Vardag

Jag hade ju som lovat er ett inlägg om vår resa söderut =)

Måndag:
För exakt 1 vecka sen hade vi klivit på tåget och var nog vid denna tid nån stans här (här  kommer en bild med mina enorma paint-kunskaper)

Iaf tågresan forstatte och efter en nästan sömnlös natt i en kupé i 27 grader! VARMT

Tisdag:
Vi var iaf framme och efter att lämnat all packning som bestod av 2 resväskor + 2 handväskor...
kan inte fatta hur vi rymde allt??
Trog vi ut på den enorma Nordstaan :) efter en massa fynd och middag återvände vi till stugan och la oss till sängs =)

Onsdag:
var igentligen tänkt att vi skulle besöka Liseberg, men så blidde de inte, frida var inte så pigg på morron...
Vi stannade i stugan till vid 12 tiden då jag och pappa upptänkt de låg ett insjöbad inte allt för långt från kviberg (vårt hem). Frida piggna till och vi tog en 5min spårvagnstur till Bergsjön. Vägen tid var en riktig djungeltur men fram kom vi! Super fint ställe med ett hopptorn ovch 2 bryggor, en insjö med klippor runt om (sandra å frida köpte btw dessa bikinier dagen innan)




Efter middagen/kvällen spenderades inne i stan, med en klassisk Paddan tur


Vi kom till en minsakt låg bro, guiden uppmanade oss att läggga oss ner/ducka enormt mkt
för att inte slå i huvena, bron var 15cm åvanför sätes ryggarna.
Vi såg allt från trädgårdar/parker, museér, skepp, båtar och andra byggnader





Nu får ni en riktigt stoor bild bara för att ni kanske möjligen ska fatta hur enorm
denna båt var som vi mötte i hamnen, en tyskkryssfartyg


Om ni fokuserar på längst upp på båten ser ni förhoppningsvis nåra små streck, det är glada människor
båten var kort sakt enorm! (för er som inte fatta var jag menar ger jag er ännu en överblick över mina paint-kunskaper)


Efter en tur på vattnet köpte vi en glass och trog oss hemåt, hem kom vi till en gott som kokande stuga
Öppnade alla möjliga fönster, fläkten var igång och dörren stog på vid gavel, ni kan tänka er "att sätta sig i en kokande bil som stått i värmen en heldag, utan AC med stängda fönster samt dörrar


Torsdag:
Regnet öste ner och de 1 milliliterna som yr.no lovade, gick inte att lita på de var förbi med bara nån enstaka sekund... vi bestämmde då oss för att besöka universeum, som även de gick in på göteborgspasset.

(googelbild, himlen var inte riktigt såfär fin..)





Efter timmar med Apor, Hajar, Ormar, Maneter m.m
gick vi vidare till trafikdelen.

Efter att klått Sandra å Frida samt Mamma å Pappa i att köra Volvo
Kände jag mig rätt stolt :}

Regnet hade upphört och vi gick till liseberg, klockan var då kring 6 på kwelln
Lika bra, skillde 50:- köpte vi ett 2dagars åkpass och vi var som små barn igen
Ingen kö, isf högst 4min. 22.00 fick de räcka och vi klämde oss in i en smockad spårvagn hem

Fredag:
Blev en heldag på liseberg, denna dag lite mer folk och 1000 x mer sol! ;D
Varmt var de oxå, så mellan vissa turer blev de Flumeride för att svalka av sig!
Sandra  ungen med tur! satsa 5:- vann 4 algrens blipåsar, sattsar 20:- och vinner 2kg marabooo mjölkchoklad...
(choklan syns på "stugbilden" en bit åvan)


Lördag:
Regn å rusk, efter städat ut stugan ( jag hade tråk och stog ute i regnet och fotografera våran ros"gå i genomgång" gick vi in på stan, la undan väskorna + att gjorde staan en sista gång
17.00 avgick tåget hem igen, denna gång inte lika varmt! tack å lov för de!

 
(saken jag tidigare försökte förklara)




Detta blev ett enormt långt inlägg, och enormt jobbigt att framföra!
Hade de himla skoj =) de var allt från mig just nu hare GÖTT

Eller som de sa där nere " de äla gött" (skit i stavningen)

/£m£li£

Kommentarer


Kommentera inlägget här: