Norsjö beach 2010!

Kategori: Vardag



Vilken kanon helg!

Fredag: Team schteeek vann en match i amatörklassen, men tycker vi var himla duktiga ändå! och kul hade vi då
Till och med tv/tidningkändisar var vi ju. Länk till klipp http://svtplay.se/v/2092650/vasterbottensnytt/beachvolley_-_ett_sjalvklart_val_i_norsjo?sb,k104714,1,f,-1

David som var nominerad till miss beach tog det hela till en ny nivå. Med nyvaxade ben och klänning.
Inte helt oväntat tog han hem tävlingen och blev 2010s miss beach! Grattis!
(Jespers bild)

Kvälln spenderades ute med de bästa folket, vissa lite mer onyktra än andra.. ;)
Hem tog sig jag och Tove kring halv 3 och då var det bara att he sig till sängs

Lördag: väckaren ringde 20 över sju (inte många timmars sömn inte) då var det dags att fixa planerna.
Anjämnt var sjukt duktiga och fick massor av bra kommentarer!! dockblev de inge slutspel men,men
Vann gjorde Jonna Nilsson(bästa tjej i finalen GRATTIS!) , Tomas "Blomman" Blomqvist (bästa kille i finalen), Evelina Hedman (f.d Norsjötjej) och Jonas Tawid (umeå)


På kvälln blev de utgång riktigt trevligt! träffade vissa som jag inte sett sen skolavslutningen :)
Hemma kvart över 2 ungefär och jag å tove slockna så gott som direkt!

Söndag: motvilligt tro mig! klev vi upp halv 8 igen... dags att fixa upp näten innan elitklassen skulle starta ;)
(denna dag jag hade med mig kameran)

Först såg jag rebb å lovve möta systrarna g-sson (blivande fotomodeller!)


Rassa, jag å håkan blev less att se volley utan att spela själva! så hem for jag tvärt och hämta bollen
sedan drog vi ner på skolplanerna. När mallan och julia mött sofia boman och emma larsson klart tog vi + nåra till över planen. Vi blev rätt många till slut ;)

Tillbaka for vi för att se semin och finalerna :)
Blomman och Cohen vann herr
och 2 ume tjejer vann dam

(pallan stolt fotograf!)




När finalerna var slut, folket började dra sig hem medans vi stanade kvar.
Nu var de dags att städa bort denna beach. bänkar, läktare, sanden, stolar, nät, linjer m.m
skulle packas upp och vänta 363 dagar tills det är dags igen.

medan allt detta bollade tobbe och håkan med min boll. Vad har hänt med pöjkarna i denna värld??
Vad hände med fjolliboll-bögsport m.m? nu spelas det hela tiden om inte sand finns, stoppar de inte er utan då spelar ni på asfalt eller gräs om de så finns.. någon har bankat lite vett i er!


vid halv 8 på kvällen skrek vi tsm av denna underbara helg MI-KASA!

beachout!   

/£m£li£

Kommentarer


Kommentera inlägget här: